• 02532939625
  • Info@farvardinhoney.com
  • قم - بلوار شهید صدوقی - بلوار فردوسی - کوچه 22 - پلاک 31
  • 09120450355 - 09114477600
عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

خرید عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل همراه با ضمانت و ارسال رایگان

از ابو علی سینا بیاموزیم...

چند نکته و نسخه از ابوعلی سینا

ابو علی سینا در کتاب قانون مینویسد : مصرف متناوب عسل در هنگام زیاد شدن بلغم ، بدن را تقویت و نیرو را زیاد و اشتها را باز می کند ،

به عقیده وی عسل جوانی را جاودان می سازد و حافظه را نیرو بخشیده و گذشته را در خاطره زنده می کند ، اندیشه را پاک ، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند .

در کتب پزشکی آمده عسل در روغن مالی زخمهای چرکی ، برای درمان بسیار مفید بوده ، با مرهم گذاری تاریکی دید را کاهش داده و بهترین درمان اختلالات دهان است

فراورده های زنبور عسل در حفظ سلامت و درمان بیماری های انسان

دراین گزارش مختصر ، به عنوان یک مبحث علمی و طبی ، به معرفی انواع فرآورده های زنبورعسل ، از قبیل : عسل (Honey) – ژل رویال ( شاه انگبین )(Royal Jelly) – گرده گل (Bee Pollen) و نان گرده – برّه موم (Propolis) – موم (Wax) و زهر زنبور عسل (Venom) ، پرداخته وخواص آنها را در حفظ سلامتی ودرمان بیماریهای بشر بیان می نماییم . تا شاید از تولید ومصرف عسل تقلبی دوری جسته ، به پیشرفت طب سنتی وطبیعی واقتصاد کشور وهمچنین تعمیق تعالیم اسلامی در رابطه با زندگی سالم کمک نماییم . در قرآن مجید ، سوره مبارکه نحل ، در باره زنبورعسل نازل شده است . پروردگار یکتا موهبتی را که در گلها قرار داده به زنبورعسل الهام میکند تا آنرا جمع آوری کرده و به مصرف غذای خود برساند . عسل دارای خواص درمانی بیشتر گلها و گیاهان روی زمین است .


(( پروردگار تو، به زنبور عسل وحی کرد ، که در کوه ها ودرختان و بلند یها منزل گیرید ، سپس از میوه های شیرین و شهد گلهای خوشبو بخورید و راهی را که پروردگارتان برای شما قرارداده بپوئید ، آنگاه از درون آنها شربتی به رنگهای گوناگون بیرون می آید که در آن شفا برای مردم است . به یقین در این امر ، نشانه روشنی است برای کسانی که می اندیشند . — سورهء نحل ، آیات 68 – 69 ))
از بین تمام خوراکی ها واژه (شفا ) درقرآن ، فقط برای عسل بکار رفته است .

عسل و دارچین ... ترکیبی شفابخش

عسل و دارچین درمانی باورنکردنی برای بسیاری از بیماری ها

معجزه عسل با دارچین:

در اینجا به 20 نکته مهم اشاره خواهیم کرد
1 ) درمان بیماری قلبی: مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید. این روش در کاهش کلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.

2 ) از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات: مخلوطی از یک سهم عسل، 2 سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید، قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا 2 دقیقه فروکش خواهد کرد.

3 ) درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، 2 قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند. بررسی های اخیر روی 200 بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، 73 نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

گفتنی هایی ارزشمند در مورد عسل

 

دانستنی هایی در مورد عسل

ارزش غذایی عسل بر کسی پوشیده نیست . گذشته از آن عسل دارای خواص و مواد دارویی ارزشمندی است که بررسی ها ، هر روز ابعاد گسترده تری از آن را روشن می سازد.

عسل فرآورده ای است که از مصرف شهد گیاهان مختلف توسط زنبور عسل و تغییرات آن در بدن زنبور، در شانه ی موجود در کندو ایجاد می شود.

تحقیقات جدید مدارک بیشتری را مبنی بر سودمند بودن عسل ارائه می کنند. متخصصین علوم تغذیه در دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که سطح آنتی اکسیدان های بدن، در افرادی که روزانه چند قاشق سوپ خوری عسل می خورند بالا می رود.

یک محقق در امر تغذیه می گوید: با مصرف عسل ، سیستم دفاعی بدن در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد افزایش می یابد، لذا می توان عسل را در یک برنامه غذائی سالم جای داد.

کودکان کمتر از یک سال نباید عسل بخورند زیرا ممکن است به طور مناسب آن را هضم نکنند.اما برای سنین بالاتر از یک سال مصرف عسل بسیار مناسب بوده و توصیه می شود.