• 02532939625
  • Info@farvardinhoney.com
  • قم - بلوار شهید صدوقی - بلوار فردوسی - کوچه 22 - پلاک 31
  • 09120450355 - 09114477600
عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

خرید عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل همراه با ضمانت و ارسال رایگان

کندوی روان یا " Flow hive "

  • ۳۲۹۱
کندوی روان یا " Flow hive "

این نوع کندو که هنوز در ایران و به فارسی برای آن کلمه ی معادلی نداریم متاسفانه موجود نیست ولی میتوان با اقتباس ساده  و مستقیم از نام لاتینش آن را " کندوی روان " نامید.

 

کندوی روان " Flow hive " پیچیده ترین و پیشرفته ترین ابداع یا اختراع در زنبورداری از سال 1852 تا به حال بشمار می رود. این ابداع عالی به شما اجازه می دهد تا بدون باز کردن در کندو و حتی کوچکترین مزاحمت و اختلال برای زنبور و فرایند کندو ، عسل تولیدی را برداشت و ذخیره کنید.

 

کندوی روان چطور کار می کند ؟

 

 

فلو هایو از چند قاب پلاستیکی تشکیل شده است. سلول های پلاستیکی این قابها از چیده شدن نوارهایی در کنار هم تشکیل می شوند. نیمی از هر سلول شش ضلعی در یک نوار و نیم دیگر آن در نوار مجاور قرار دارد. چفت شدن این دو نوار، سلولی را می سازد که زنبورها آن را با موم تکمیل خواهند کرد.ضلع انتهایی قاب و دیواره پشتی کندو شفاف هستند. بنا براین زنبوردار بدون آنکه نیاز به باز کردن کندو داشته باشد وضعیت عسل داخل سلول ها و شروع پولک کردن آن توسط زنبورها را می بیند. برای برداشت عسل یک آچار فلزی شبیه به یک آچار آلن بلند داخل محل تعبیه شده در قسمت بالای قاب می باشد و با چرخاندن 90 درجه آن ، نوارهای پلاستیکی تشکیل دهندۀ سلول ها یکی در میان از جای خود حرکت کرده و سلول ها دو نیم می شوند.عسل داخل سلول های شکسته شده به سمت پایین جریان پیدا می کند. با توجه به شیب سلول ها به سمت داخل، عسل روی زنبورهای مستقر روی قاب نمی ریزد.

 

در طول قسمت پایینی قاب یک لولۀ پلاستیکی تعبیه شده که عسل های فروریخته از طریق شلنگی که به انتهای آن متصل می شود مستقیماً داخل شیشۀ عسل خواهد ریخت.

با بازگرداندن آچار فلزی به حالت اول خود سلولهای شکسته شده به حالت اول بر می گردند و قاب برای استفاده مجدد زنبورها آماده است.

هرچند این موزیانه ترین کلاه برداری اززنبوران عسل در طول تاریخ است اما واقعاً استرس و تلفات زنبورها و زحمات زیاد زنبوردارها برای برداشت عسل را از بین می برد.

صحبت های یکی از زنبورداران خوب کشورمون که با بیان و زبان خاص زنبورداری خودشون عملکرد این نوع کندو رو توضیح می دهند :

شان این نوع کندو ها یعنی پوکه های عسل دان شون از تو ورقه ها و واشرهای بهم چسبیده که دارای شیارن و با حرکت میله از هم فاصله گرفته و نظم 6 ظلعی بهم خورده و موجب حرکت و تخلیه عسل کانال تحتانی شده ،بدون پولک برداری دستی و استراکتور تخلیه از مجرا ها که عسل به وسیله کانال های یین قابی به کانالهای تخلیه سرازیر می شود.

 

 

گفتنی است این نوع کندو خالی از عیب نیست و د رکل هرجا که بشر در فرایند طبیعی یک رویداد یا روال طبیعی دست می برد بطور قطع ایرادات و مشکلاتی هم وجود دارد.

که بنده در اینجا بصورت خلاصه و تیتر وار اشاره می کنم.

1. موم پلاستیکی

زنبورها اساسا از پلاستیک و پت خوششان نمی آید و جایگاه اصلی ذخیره سازی عسل موم طبیعی ست که سلامت و ارگانیک بودن عسل رو هم به همراه دارد.

2. عدم وجود ارتباط بین زنبور و زنبوردار

نکته ی اصلی زنبورداری ارتباط بین این دو طرف است نه حذف یکی از آنها.و البته حذف کلی از خواص و مزیت هایی دارویی و درمانی برای انسان که جدای در بحث زنبورداری و در رسیدگی مستقیم امکان پذیر می شود.

3. قیمت بالا

قیمت بالای این نوع کندو باعث شده تا در زنبورسراهای بزرگ و هدفمند نتوانند این نوع کندو را جایگزین انواع قبلی کنند.

 

عسل مسعود

برگرفته از :

http://www.honeyflow.com

http://www.honeycolony.com

با تشکر از نحل منفرد

  • سلام
    آیا امکان خرید عسل در سایت وجود دارد؟
    پاسخ:
    سلام
    در بخش "تماس با ما" تلفن ذکر شده که می تونید از این طریق ارتباط بگیرید
  • این چیز بیخود مسخره ای کندو باید زمستان یا زمان نبود شهد تغذیه بشه درب کندو باز بشه یا افات مثل کنه و غیره باید درب کندو باز بشه این کار به تخم اسیب میزنه برای اینکه بفهمی زنبور شاخون داره درب کندو بازشه بگی فقط بین زنبور زنبور دار ارتباط وجود نداره یک مورد اشتباه خیلی خریداران عسل با موم میخرن عسل گرفتم کار سختی نیست هزار مورد از کار زنبورداری یک مورد این برداشت عسل
    پاسخ:
    سلام
    این نوع کندو در زنبورداری صنعتی نوین جایگاهی نداره و برای زنبورداری شهری و شخصی و گاها نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیره .
  • سلام
    ببخشید این که میگین ، پلاستیک بودن موم رو ارگانیک بودن عسل تاثیر داره ، بنا به تجربه میگین یا از نتایج آزمایش علمی
    واس پروژه دانشگاهم نیاز دارم
    ممنون
    خسته نباشید
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب

    همینطور که می دونید تمام مواد غذایی دارای  "PH" یا اسیدیته ی مخصوص خودشون هستند و عسل هم جز مواد غذایی با ph  اسیدی هستش و در دراز مدت در مجاورت یا داخل بسته بندی های پت و پلاستیکی دچار تغییرات خواهد شد . ظروف پلاستیکی یا ادوات یا موم پلاستیکی که برای نگهداری عسل استفاده می شوند عمدتا از نوعی پلی اتیلن منشا گرفته که از نفتی به نام پلی اتیلن سبک (به اختصارLDPE) تولید می شوند. این نوع پلی اتیلن به صورت بسیار وسیع در صنایع غذایی و ساخت وسایل پلاستیکی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.نگرانی ما مهاجرت مواد شیمیایی این  جنس از ظروف به عسل هستش مثل یون " کلر "


    محمدرسول رسولی
    ارادت
  • خیلی خوب بود

  • عالی

  • خوب بود

  • دندانپزشکی در ترکیه

    بسیار عالی بود

  • خیلی خوب بود

  • دام پزشکی در ترکیه:)

    اگر این مشکلاتی فرمودین حل بشن، بدیهیه در این روش استخراج عسل، ارزان تر و راحت تر از روش سنتی ست.

    اصلا چرا خودمون کندوی بهتری نسازیم؟

  • میشه لطفا سوال من رو پاسخ بدید
    پاسخ:
    لطفا برای دریافت پاسخ صبور باشید و یک راه ارتباطی نظیر ایمیل یا شماره تلفن رو بزارید تا بتونیم علاوه بر قراردادن پاسخ شما در سایت برای خود شما هم مستقیما پاسخ رو بفرستیم


    ممنونم
    محمد رسول رسولی
  • good

  • verii good


  •   فروشگاه اینترنتی خوش کالا

  • قهوه آفوگاتو چیست

    آفوگاتو دسری است که از دو بخش اصلی تشکیل شده، بستنی وانیلی و اسپرسو



     


  • قهوه‌ ساز کمکس در دسته قهوه سازهای دستی قرار میگیرد و قهوه تهیه شده با این دستگاه، دارای طعمی فوق العاده میباشد

  • مطلب مفیدی بود

    پاسخ:
    با تشکر از شما
  • علی عباسی نجات

    سلام لطفا قیمت کندوی روان را برام بفرستید سپاس

    پاسخ:
    سلام و عرض ادب
    میتونید با شماره های

    025-32939625
    0911-44-77-600
    0912-035-0455

    تماس بگیرید
    ارادت

    محمد رسول رسولی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی