• 02532939625
  • Info@farvardinhoney.com
  • قم - بلوار شهید صدوقی - بلوار فردوسی - کوچه 22 - پلاک 31
  • 09120450355 - 09114477600
عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

خرید عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل همراه با ضمانت و ارسال رایگان

شکارچیان عسل در نپال... (The ancient art of honey hunting in Nepal)

  • ۲۲۶۶
شکارچیان عسل در نپال...  (The ancient art of honey hunting in Nepal)

کامل ترین مجموعه

و این بار عجیب تر از فرانسه و عسل های رنگی و فانتزیش می خواهم شما را به مرزها هند و نپال ببرم جایی که مردم بومی آن پشت در پشت در مناطق کوهستانی نپال کشوری که رشته کوههای هیمالیا در ان قرار دارد در شرایط خاصی زندگی و عمر میکنند، آنهم بیش از آنچه در فضای صنعتی شهرهای امروز مرسوم است.

چهره و دست های خشن آنها نشان از خشونت و سخت گیری طبیعت با آنها دارد.

یکی از کارهایی که بین بومیان منطقه رواج دارد تهیه یا شکار عسل از مناطق کوهستانی یا صخره های مرتفع است که بسیار خطرناک و کشنده است.با این حال بومیان منطقه برای رسیدن به این عسل های بکر و ناب دست به هرکاری می زنند.آنها این شغل دشوار و پرخطر اجدادشان را که بسیاری اوقات به قیمت جانشان تمام میشود را دنبال می کنند و از صخره های چند ده متری برای شکار عسل بالا می روند.

 

.

.

.شکارچیان عسل در پای صخره آتش بزرگی برپا می کنند و با دو چوب بلند بامبو از طناب بالا می روند تا با یک چوب زنبورها را از کندو بیرون کرده و با چوب دیگر موقعیت سبدی را که قرار است کندو را در آن بیندازند تنظیم کنند؛ کار دشواری که البته خیلی وقت ها با سقوط شکارچیان عسل، مرگ آنها را بر صخره های کوهپایه ای هیمالیا رقم می زند.

.

.نپالی ها اگرچه دوبار در سال به شکار عسل می روند اما عسل بهاره برای آنها به مراتب پرسودتر از عسل پاییزی است. آنها در بهار می توانند عسل سرخ رنگ مرغوبی را جمع آوری کنند که خاصیت آرامش بخشی و تسکین دهندگی دارد و به قیمت بالایی به فروش می رسد.

.

.

.اما جمع آوری عسل به این شیوه تنها یک شغل پرریسک و پردرآمد نیست. نپالی ها این مراسم را با آداب و رسوم مذهبی شان تلفیق کرده اند و هربار قبل از این مراسم با چیدن ظروف میوه، برنج و گل های فراوان، از خدای صخره ها قدردانی می کنند.

.

.مراسم شکار عسل در نپال حاشیه های دیگری هم دارد. این مراسم کاملا مردانه است و زنان حتی حق تماشای آن را هم ندارند. در عوض، مردها در تیم های 10تا 12نفره راهی صخره ها می شوند و محصول 6ماه زنبورهای هیمالیایی را برداشت می کنند.

.

.

.جمع آوری عسل به این روش 2-3ساعت زمان می برد و بعد از پر شدن سبدها، شکارچیان پایین کشیده می شوند تا نماینده تیم بعدی برای جمع آوری عسل بالا برود.

.

.

.

.

با تمام این ها، خطراتی مثل جنگل زدایی، احتمال انتقال بیماری بین حشرات و انسان و مرگ و میر زیاد شکارچیان باعث شده دولت نپال به فکر مالکیت این صخره ها درآید و برداشت عسل از این صخره ها را قانونمند کند. کاری که البته اهالی بومی و سنتی نپال با آن مخالفند.

دریافت

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی