• 02532939625
  • Info@farvardinhoney.com
  • قم - بلوار شهید صدوقی - بلوار فردوسی - کوچه 22 - پلاک 31
  • 09120450355 - 09114477600
عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

خرید عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل همراه با ضمانت و ارسال رایگان

بسیار عجیب ، عسل رنگی در شرق فرانسه ( colored honey)

  • ۱۷۶۰

برای اولین بار طیف جدیدی از رنگها در عسل دیده شد.

در مناطق شرقی فرانسه بنام کلمار (Colmar Eastern france) در روستایی بنام Ribeauville زنبورداران شاهد شان موم رنگی در داخل کندوهای خود بودند.

این اتفاق که برای اولین بار در اکتبر سال 2012 در فرانسه دیده شد بیشتر از همه تعجب زنبورداران بومی منطقه را برانگیخت.زنبورها در چند مجموعه زنبورسرا در شرق فرانسه عسل هایی رو با رنگهای خاص و بقول بومیان مرموز تولید می کردند که طیف متفاوتی از رنگ های سبز و آبی بود.زنبورداران متوجه شدند که زنبورها هنگام بازگشت به کندو با خود مواد رنگی تعریف نشده ای برای مجموعه خودشان حمل میکنند که باعث تغییر رنگ غیر طبیعی عسل هایشان می شود.

زنبورداران تحقیقات گسترده ای را در منطقه کلید زدند و خیلی زود متوجه وجود یک واحد صنعتی بیوگاز (Biogas plant) در نزدیکی زنبورسراهای خود شدند که در حال دفع رنگهای خوراکی شکلات با تنوع زرد قرمز آبی قهوه ای و سبز است.

عسل غیر قابل فروش رنگی مشکل جدید زنبورداران اطراف شده است زنبوردارانی که قبل از این با میزان بالای مرگ ومیر زنبور و عسل ذخیره بسیار کم در طول زمستان روبه رو بوده اند.

مسؤولان نیروگاه بیوگاز به محض اطلاع از بروز این مشکل اقدام به پاکسازی کانتینرهای حامل پسماندهای کارخانه شکلات سازی و ذخیره سازی آنها در یک سالن سرپوشیده کرده‌اند.
 
فرانسه با تولید 18 هزار تن عسل در سال، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عسل در اروپا محسوب می شود؛ تنها در این منطقه بیش از دو هزار و 400 زنبوردار مشغول بکار هستند و میزان تولید عسل این منطقه بالغ بر یک هزار تن است، اما تغییر رنگ ناگهانی رنگ عسل های این منطقه باعث نگرانی مردم و خودداری از خرید عسل شده است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی