• 02532939625
  • Info@farvardinhoney.com
  • قم - بلوار شهید صدوقی - بلوار فردوسی - کوچه 22 - پلاک 31
  • 09120450355 - 09114477600
عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

خرید عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل همراه با ضمانت و ارسال رایگان

عسل و چاقی...

  • ۱۴۰۷

عسل چاق کننده یا کمک به لاغری؟

معجزه عسل برای کاهش وزن
عسل و چاقی...


عسل، مناسب‌ترین شیرینی‌ برای افراد چاق و دارای اضافه‌وزن و حتی در حال رژیم است؛و می شود بعنوان یک شیرین کننده جایگزین در مصارف روزانه مانند خوردن عسل با چای بجا ی استفاده از قند که به نوعی تماما از ساکارز مضر و چاق کننده است. از طرفی مصرف مداوم و به‌ اندازه عسل‌ طبیعی در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی نیز موثر است.
متخصصان تغذیه می‌گویند:«عسل طبیعی از جمله مغذی‌ترین محصولاتی است که سرشار از منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و برخی ویتامین‌ها مانند انواع ویتامین‌های گروه B است و به همین دلیل مصرف روزانه آن همیشه توصیه می‌شود.


در این بین، گروهی از افراد به دلیل ترس از بروز اضافه‌وزن سراغ عسل نمی‌روند اما این یک باور نادرست است چرا که پژوهش‌های اخیر متخصصان نروژی نشان می‌دهد عسل، مناسب‌ترین شیرینی‌ برای افراد چاق و دارای اضافه‌وزن و حتی در حال رژیم است؛

از طرفی مصرف مداوم و به‌ اندازه عسل‌ طبیعی به از بین بردن چربی‌های بدن به‌ ویژه چربی‌های اطراف قلب بسیار کمک می‌کند و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی نیز موثر است.

علاوه بر این، عسل به دلیل کالری بسیار کمی ‌که دارد، از جمله مواد‌غذایی شیرین محسوب می‌شود که مصرف روزانه آن برای افراد چاق مشکل‌ساز نیست. حتی درمانگران طب سنتی هندوستان به افراد مبتلا به اضافه‌وزن توصیه می‌کنند، برای کاهش وزن هفته‌ای سه تا چهار بار، شربت عسل و دارچین بخورند.


برای تهیه این شربت کافی است، یک فنجان آب‌جوش سرد شده را با دو قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین ترکیب کرده، پیش از مصرف صبحانه میل کنند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مواد خوراکی حاوی مقادیر قابل توجهی قند فروکتوز مانند عسل علاوه بر آن که بنیه فرد را تقویت می‌کنند خاصیت چربی‌سوزی نیز دارند. به علاوه عسل مانند یک محرک سوختی کبد را وادار به تولید گلوکز می‌کند. این حجم از گلوکز مقدار قندخون را در مغز بالا نگه داشته و آن را وادار می‌کند که دستور آزاد شدن هورمون‌های چربی‌سوز را به بدن مخابره کند.

 نتایج مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که مصرف عسل و به ویژه یک قاشق چای خوری قبل از خواب، موجب چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود. عسل یک ماده غذایی طبیعی، شیرین و پر خاصیت است که قند‌های اصلی تشکیل دهنده آن فروکتوز و گلوکز بوده و حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و نیز عناصر کمیاب است که مواد غذایی کمتر از آنها در بر دارد.

طبق تحقیقات یک گروه محقق انگلیسی، در یک برنامه غذایی کاهش وزن می‌توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسر‌ها که معمولا در رژیم غذایی لاغری تجویز می‌شوند، استفاده کرد، به شرط اینکه به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آنها استفاده شده باشد. علاوه بر این با جایگزین کردن عسل به جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزم‌هایی که در مغز، نیاز بدن به شیرینی را تحریک می‌کند، از کار می‌افتند.

بیشتر چربی‌ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می‌شود و عسل باعث به کار گیری چربی‌های ذخیره شده می‌شود و با سوزاندن آن انرژی فعالیت روزانه را فراهم می‌کند و با کاهش وزن تدریجی، از چاقی پیشگیری می‌کند.

مصرف یک نوشیدنی شیرین شده با عسل در شب هنگام موجب کاهش استرس شبانه فرد می‌شود و به فرد اجازه می‌دهد تا راحت‌تر بخوابد و در نتیجه بدن فرد فرصت پیدا می‌کند تا به بازیابی و سوخت و ساز بپردازد، نه اینکه فقط ذخیره کند. همین امر موجب سوزاندن چربی بدن می‌شود.

 البته توجه به این نکته ضروری است که برای بهره‌مند شدن از تاثیر عسل بر کاهش وزن، مصرف آن به تنهایی کافی نیست بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقدامات دیگری چون جایگزین کردن عسل به جای شکر در رژیم غذای روزانه، حذف تنقلات غیرمفید از وعده‌های غذایی، مصرف کربوهیدرات‌های غیرفرآوری شده، مصرف به اندازه پروتئین‌ها و میوه‌ها به اندازه‌ای که باعث افزایش قندخون نشود، ضروری است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی