• 02532939625
  • Info@farvardinhoney.com
  • قم - بلوار شهید صدوقی - بلوار فردوسی - کوچه 22 - پلاک 31
  • 09120450355 - 09114477600
عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

عسل طبیعی و ژل رویال فروردین

خرید عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل همراه با ضمانت و ارسال رایگان

از ابو علی سینا بیاموزیم...

  • ۳۰۸۵

چند نکته و نسخه از ابوعلی سینا

ابو علی سینا در کتاب قانون مینویسد : مصرف متناوب عسل در هنگام زیاد شدن بلغم ، بدن را تقویت و نیرو را زیاد و اشتها را باز می کند ،

به عقیده وی عسل جوانی را جاودان می سازد و حافظه را نیرو بخشیده و گذشته را در خاطره زنده می کند ، اندیشه را پاک ، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند .

در کتب پزشکی آمده عسل در روغن مالی زخمهای چرکی ، برای درمان بسیار مفید بوده ، با مرهم گذاری تاریکی دید را کاهش داده و بهترین درمان اختلالات دهان است

در زیاد شدن ادرار موثر است ، دردهای شکم و سرفه را کاهش می دهد ، گزیدگی مار ، دردهای دستگاه تنفس و هر درد مفصلی را تسکین می دهد . خستگی عمومی و احساس سرما را رفع و مقاومت بدن را افزایش می دهد .

گفتنی است ، عسل به عنوان دارو هیچ اثر سوء ، عارضه یا بیماری را به دنبال ندارد ، مگر آن که فقط حساسیت های محدودی را به وجود بیاورد ، بنابر این در حالت آلرژی ، امراض عفونی ، سل ، امراض روانی ، بیماری های کبد و معده ، امراض غدد فوق کلیه ، نارسایی قلب و عروق ، نا راحتی اعصاب ، امراض خونی و ضعف شدید ، باید از تجویز زهر زنبور عسل خودداری کرد .


خواص ضد باکتریایی عسل :

عسل حاوی مواد ضد میکروبی بوده و حتی قوی ترین میکروبها نیز در آن یارای مقاومت ندارد ، با یک آزمایش ساده می توانید مقداری کپک روی مربا را با عسل کاملاً مخلوط کنید بعد از چند روز شاهد خواهید نمود که نه تنها در آن رشد نکرده بلکه کاملاً از بین رفته است .

عسل و درمان میکروب معده بنام Helicubactev ( هلیکوباکتر ) :

مصرف شربت حاصل از یک قاشق عسل طبیعی و آب یک لیمو ترش تازه و آب خنک و چند حبه یخ به مدت سه روز ناشتا و مصرف آن در طول شبانه روز و عسل و آب ، میکروبهای معده را بطور کامل پاک کرده و کلیه سموم بدن را سم زدایی می کند .

عسل و دندان :

ساکارز ( قند یا شکر معمولی ) چنان چه در دهان باقی بماند ، توسط باکتری های لاکتیک به اسید لاکتیک تبدیل شده و این اسید باعث فرسایش دندان ها می شود . اما اگر به جای قند از عسل استفاده شود، مثل ریختن یک قاشق چایخوری عسل در چای ، آنتی بیوتیک عسل مانع فعالیت باکتری های لاکتیک و تولید اسید لاکتیک شده و آسیبی به دندان ها نمی رسد . فلوئور عنصری در چای وجود دارد . توصیه شده است که در نوشیدن چای ، به جای قند از عسل استفاده شود تا عنصر فلوئور بهتر دندان ها را محافظت کند .

عسل وبیماری قلبی :

عسل به علت ترکیبات قندی به خصوص وجود گلوکز زیاد تاثیر بسیار مهمی روی عضلات قلبی و تحریک و تقویت آن داشته ، باعث گشاد شدن رگها ، فشار خون را تنظیم و از سکته قلبی جلوگیری می کند به واسطه وجود دیاستاز ( آنزیمها ) باعث هضم چربی های اطراف قلب می شود . بنابراین توصیه می شود هر روز هنگام بیدار شدن ، یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف استکان آب جوشیده و لرم مخلوط نمود و بنوشند.


نگهداری عسل :

بهترین محل برای نگهداری عسل ، جایی است که بدور از حرارت و نور که برای مدت طولانی باقی می ماند . به هر حال این مسئله به روش نگهداری عسل وابسته است ، به طوری که اگر عسل را در دمای 10 تا 15 درجه سانتی گراد نگهداری کنید ، می تواند برای سال ها کیفیت خود را حفظ نماید .

مصرف عسل برای چه کسانی مجاز است ؟

از کودکان بالای یک سال گرفته ، نوجوانان ، جوانان ، مردان و زنان سالخورده و حتی اشخاص مبتلا به دیابت ، قند موجود در عسل را بهتر می توانند تحمل و هضم کنند. عسل یک غذای فوق العاده مفیدی است که برای تمام ادوار عمر مصرف می شود .

عسل جوانی را جاوید می کند :

عسل یک غذای ارزشمند است و چنان چه مرتب و به اندازه کافی مصرف شود ، غذای روزانه را کامل تر می کند و افراد مصرف کننده عسل به علت بهره مند شدن از غذای کامل تر روزانه ، طبعاً در مقابل بیماری ها مقاوم ترند ، کمتر بیمار می شوند ، مواد غذایی مورد نیاز بدنشان بهتر به آن ها می رسد و سرانجام به علل فوق می توان گفت که مصرف مداوم ، مرتب و کافی عسل ، انسان را سالم تر نگه می دارد و طبیعی است که انسان هر چه بدن سالم تری داشته باشد ، طول عمر طبیعی بیشتری خواهد داشت و طبعاً در هر سنی جوان تر نشان می دهد . با تمام این اوصاف ، عسل فقط به این علت خواص فوق را دارد که برخی از مواد را به بدن می رساند . اما حقیقت این نیست که مواد موجود در عسل چیزهایی نیستند که فقط در عسل یافت شوند . بلکه این مواد ممکن است به طور عادی از طریق صدها نوع مواد غذایی گیاهی یا حیوانی نیز تامین شود .


در مطلب بعدی به جوانی زیبایی و مراقبتهای پوستی با عسل خواهیم پرداخت.
عسل مسعود


نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی